МОЯ СІМ’Я
Освітні завдання: продовжувати формувати в дітей уявлення про сім’ю як про близьких і рідних людей, які допомагають одне одному, люблять одне одного і шанують; виховувати любов та повагу до своєї сім’ї, патріотичні почуття (бажання захищати й шанувати членів своєї сім’ї), почуття гумору; розвивати увагу, пам’ять, зв’язне мовлення, логічне мислення, творчу уяву, емоційну сферу, вміння чути, фонематичний слух, дрібну моторику рук; силу, тембр, інтонаційну виразність голосу; закріплювати в дітей уявлення про рідних людей; вправляти в читанні віршів напам’ять, у відгадуванні загадок; продовжувати вчити дітей утворювати пестливі слова, узгоджувати прикметники з іменниками; активізувати словник дітей за темою, ввести в активний словник назви сім’я, родина.
Обладнання: ілюстрація «Моя сім’я», іграшка-равлик, зображення багатоповерхівки й одноповерхового будинку.
ХІД ЗАНЯТТЯ
Вихователь. Діти, до нас сьогодні завітав дуже милий гість.
Відгадайте про нього загадку.
Онде гість наш повзе,
Свою хатку везе.
Хатка в гостя чудна —
На спині вона.
Коли він відпочиває,
Ріжки й ніжку в ній ховає.
(За К. Перелісною)
(Вихователь дістає іграшкового равлика.)
У равлика рідна домівка завжди з собою. І в усіх-усіх птахів, звірів, комашок є свої домівки. А у вас є домівки? (Виставляє картинки багатоповерхового будинку й одноповерхового.)
У яких будинках ви живете? А хто ще живе з вами? (Відповіді дітей.) Як назвати одним словом людей-родичів, які живуть разом? Відгадайте загадку.
Мама, тато, дід, бабуся —
всіх назву, не помилюся.
Старший брат, сестра і я —
отака у нас… (сім’я).
Бесіда за ілюстрацією «Моя сім’я»
• Як вигадаєте, хто тут намальований?
• Хто що робить на картинці?
• Якими лагідними словами можна звернутися до своїх рідних?
Дидактична вправа «Скажи ласкаво»
Мама — матуся, матусенька, ненька, матінка, мамуся.
Тато — татусь, татусик, татко, таточко.
Дід — дідусь, дідусик, дідусенько.
Бабуся — бабусенька, бабусечка.
Сестра — сестричка, сестриченька, сестронька.
Брат — братик, братичок.
Вихователь. В Україні завжди шанобливо ставилися до сім’ї до старших членів родини. Старалися допомагати старшим, піклуватися про молодших членів сім’ї.
Діти, послухайте вірш про бабусю.
Бабусині казки
У бабусі руки вмілі,
А казки — чудові, милі.
Миготять в повітрі спиці,
За клубочком скаче киця.
А нитки все в’ються, в’ються,
А казки рікою ллються…
Ляжу в ліжко, та не спиться —
Нову казку в’яжуть спиці.
(В. Зінченко)
Бесіда за змістом вірша.
Вихователь. Скажіть, а як бабусі піклуються про вас? (Відповіді дітей.) Кого ви називаєте словом рідний? (Відповіді дітей.)
Пальчикова гімнастика «Моя сім’я»
Діти по черзі загинають пальці на руках.
Мама, тато, дід, бабуся —
Всіх назву, не помилюся.
Старший братик і сестричка —
В нас сімейка невеличка.
Не спиняйте, бо зіб’юся:
Мамо, тато, дід, бабуся,
Старший брат, сестра і я —
Отака моя сім’я.
(В. Гринько)
Вихователь. А тепер розкажіть про членів вашої сім’ї. (Розповідають 3–4 дітей за бажанням.) Як ви допомагаєте мамі, бабусі, дідусеві? А як ви святкуєте свята всією сім’єю? (Обговорення.)
Ви згодні, що сім’я та близькі люди дуже нам потрібні? Пропоную вам вивчити віршик про сім’ю. (Вихователь читає віршик-забавлянку, діти повторюють двічі-тричі.)
Перший пальчик — наш дідусь,
Другий пальчик — то бабуся,
Третій пальчик — наш татусь,
А четвертий — то матуся,
А мізинчик — я — малюк,
Заховався я отут.
Підсумки заняття.
Немає коментарів:
Дописати коментар