Конспект заняття " Моя сім'я"

 

МОЯ СІМ’Я

Освітні завдання: продовжувати формувати в дітей уявлення про сім’ю як про близьких і рідних людей, які допомагають одне одному, люблять одне одного і шанують; виховувати любов та повагу до своєї сім’ї, патріотичні почуття (бажання захищати й шанувати членів своєї сім’ї), почуття гумору; розвивати увагу, пам’ять, зв’язне мовлення, логічне мислення, творчу уяву, емоційну сферу, вміння чути, фонематичний слух, дрібну моторику рук; силу, тембр, інтонаційну виразність голосу; закріплювати в дітей уявлення про рідних людей; вправляти в читанні віршів напам’ять, у відгадуванні загадок; продовжувати вчити дітей утворювати пестливі слова, узгоджувати прикметники з іменниками; активізувати словник дітей за темою, ввести в активний словник назви сім’я, родина.

Обладнання: ілюстрація «Моя сім’я», іграшка-равлик, зображення багатоповерхівки й одноповерхового будинку.

ХІД ЗАНЯТТЯ

Вихователь. Діти, до нас сьогодні завітав дуже милий гість.

Відгадайте про нього загадку.

Онде гість наш повзе,

Свою хатку везе.

Хатка в гостя чудна —

На спині вона.

Коли він відпочиває,

Ріжки й ніжку в ній ховає.

(За К. Перелісною)

(Вихователь дістає іграшкового равлика.)

У равлика рідна домівка завжди з собою. І в усіх-усіх птахів, звірів, комашок є свої домівки. А у вас є домівки? (Виставляє картинки багатоповерхового будинку й одноповерхового.)

У яких будинках ви живете? А хто ще живе з вами? (Відповіді дітей.) Як назвати одним словом людей-родичів, які живуть разом? Відгадайте загадку.

Мама, тато, дід, бабуся —

всіх назву, не помилюся.

Старший брат, сестра і я —

отака у нас… (сім’я).

Бесіда за ілюстрацією «Моя сім’я»

Як вигадаєте, хто тут намальований?

• Хто що робить на картинці?

• Якими лагідними словами можна звернутися до своїх рідних?

Дидактична вправа «Скажи ласкаво»

Мама — матуся, матусенька, ненька, матінка, мамуся.

Тато — татусь, татусик, татко, таточко.

Дід — дідусь, дідусик, дідусенько.

Бабуся — бабусенька, бабусечка.

Сестра — сестричка, сестриченька, сестронька.

Брат — братик, братичок.

Вихователь. В Україні завжди шанобливо ставилися до сім’ї до старших членів родини. Старалися допомагати старшим, піклуватися про молодших членів сім’ї.

Діти, послухайте вірш про бабусю.

Бабусині казки

У бабусі руки вмілі,

А казки — чудові, милі.

Миготять в повітрі спиці,

За клубочком скаче киця.

А нитки все в’ються, в’ються,

А казки рікою ллються…

Ляжу в ліжко, та не спиться —

Нову казку в’яжуть спиці.

(В. Зінченко)

Бесіда за змістом вірша.

Вихователь. Скажіть, а як бабусі піклуються про вас? (Відповіді дітей.) Кого ви називаєте словом рідний? (Відповіді дітей.)

Пальчикова гімнастика «Моя сім’я»

Діти по черзі загинають пальці на руках.

Мама, тато, дід, бабуся —

Всіх назву, не помилюся.

Старший братик і сестричка —

В нас сімейка невеличка.

Не спиняйте, бо зіб’юся:

Мамо, тато, дід, бабуся,

Старший брат, сестра і я —

Отака моя сім’я.

(В. Гринько)

Вихователь. А тепер розкажіть про членів вашої сім’ї. (Розповідають 3–4 дітей за бажанням.) Як ви допомагаєте мамі, бабусі, дідусеві? А як ви святкуєте свята всією сім’єю? (Обговорення.)

Ви згодні, що сім’я та близькі люди дуже нам потрібні? Пропоную вам вивчити віршик про сім’ю. (Вихователь читає віршик-забавлянку, діти повторюють двічі-тричі.)

Перший пальчик — наш дідусь,

Другий пальчик — то бабуся,

Третій пальчик — наш татусь,

А четвертий — то матуся,

А мізинчик — я — малюк,

Заховався я отут.

Підсумки заняття.

 

Немає коментарів:

Дописати коментар

Зимонька зима